עידן הרשתות החברתיות הביא איתו שלל הזדמנויות – במה חדשה להיכרויות זוגיות, עסקיות, חבריות ואחרות; דרך יצירתית להתעדכן בנעשה עם חברים מהעבר ומההווה; תקשורת מסוג אחר עם קרובים בארץ ובחו"ל; וגם – ערוץ שיווקי רב עוצמה לעסקים גדולים, בינוניים וקטנים.

אז אמנם עידן הרשתות החברתיות לא התחיל עם פייסבוק, אבל פייסבוק הכתיבה שפה חדשה, מבנה חדש, אתגר חדש בעולם הרשתות החברתיות. וכמו בכל כלי מהפכני וחדשני, עד שלא נמצה אותו, לא נדע שובע. כך קרה שבעלי עסקים חיפשו דרכים להשתמש בפוטנציאל הטמון ברשת העולמית הכה עוצמתית הזו, ופייסבוק מצדם אתגרו אותם והציבו, ועדיין מציבים, אתגרים והגבלים חדשות לבקרים. ככל שפייסבוק מתעקשת יותר על שימת גבולות, כך הופכת העבודה השיווקית עם פייסבוק למקצועית יותר.

פה טמון כוחה של בניית דף בפייסבוק בדרך נכונה ומקצועית, לעומת דרך חברתית וחובבנית. כמו תמיד, השאלה היא מה המטרה ולאן אנו שואפים להגיע. בניית דף בפייסבוק שאינו מנצל את מלוא הפוטנציאל הטמון במערכת, נועד בדרך כלל בעיקר למטרות חברתיות. מנעד השימושים הנעשים ברשת הזו הוא אדיר, וככל שהשימוש מקצועי יותר, כך נדרשת בניית דף בפייסבוק מקצועית יותר, רצינית יותר ויסודית יותר.

אז ברור שכל בניית דף בפייסבוק דורשת ראשית כל פתיחת חשבון והקמת פרופיל בסיסי. מכאן והלאה יש להיות מעודכנים בכל החידושים האחרונים של הרשת, ובכל ההגבלים שהיא שמה והסיבות להם. אם לא נכיר את ההגבלים, הפרופיל שלנו עלול להיחסם עוד לפני שנספיק לתקשר עם הקרובים בעפולה, שלא לדבר על להרחיק עד מעבר לים.

אז כמובן שלא כל מי שרוצה לתקשר עם הקרובים בעפולה צריך בניית דף בפייסבוק באופן מקצועי, אבל מי שמעוניין להשתמש ברשת למטרות עסקיות ושיווקיות, מומלץ, רצוי וראוי שלא יעשה את זה בעצמו, אלא אם כן הוא לא שואף רחוק.

כמה כללים לגבי בניית דף בפייסבוק:

  1. ההבדל בין בניית דף בפייסבוק לבין בניית עמוד עסקי בפייסבוק הוא תהומי – הן מבחינת התפיסה והן מבחינה טכנית.
  2. אם יש לך מטרות עסקיות, כדאי לא לקחת את הסיכון ולהסתפק ב בניית דף בפייסבוק המסתיים בפרופיל, כי שימוש עסקי בפרופיל לא אהוב במיוחד על בעלי הרשת, בלשון המעטה.
  3. תקשורת תכופה ויומיומית עם העוקבים אחר הדף העסקי שלך היא קריטית להשגת המטרות בשמן בוצעה עבודת בניית דף בפייסבוק. פרסום סטטוסים פעם בשבוע, שרובם ככולם מספרים על השירותים והמבצעים שלך, כנראה לא יביאו אותך רחוק מדי. אולי אפילו לא עד עפולה.
Subscribe to get 15% discount