הפצת ניוזלטר באמצעות מייל היא חלק בלתי נפרד ממערך שימור וגיוס לקוחות של כל חברה או עסק, בין אם מספר הלקוחות מונה כמה עשרות, מאות או אלפים.
ניוזלטר הוא למעשה קשר ישיר ושוטף עם לקוחות קיימים ודרך לגייס לקוחות חדשים. באמצעות הפצת ניוזלטר יש לעסק את היכולת לעדכן ישירות ומיידית את לקוחותיו במבצעים חדשים, מכירות, הטבות, וגם לשלוח להם מידע חיוני ואטרקטיבי בתחום, ההופך את העסק למקור מידע.

כיצד דואגים ש הפצת ניוזלטר תתבצע נכון ולא תרחיק לקוחות במקום לקרב אותם?
כמה עקרונות שכדאי לשמור עליהם:

  1. אורך כותרת הניוזלטר – מחקרים שבדקו את מספר פתיחת הניוזלטרים לפי אורך שורת הנושא. הפצת ניוזלטר ששורת הנושא שלו הייתה קצרה יותר מ- 49 תווים, הניבה בממוצע 12.5% יותר פתיחות.
  2. קופירייטינג איכותי של כותרת – בעולם השיווק קוראים לזה "טיזר". כותרת שבעצם גורמת למקבל הניוזלטר לפתוח אותו ולא להעביר אותו ישירות לאשפה. כותרת כמו "מבצע בחברת כותרת" תהיה הרבה פחות אטרקטיבית מכותרת כמו "החלטנו לחלק לכם כמה מתנות".
  3. מבנה HTML – הדרך הבטוחה ביותר של הפצת ניוזלטר היא כל ידי מבנה HTML, כך אפשר להיות בטוחים שכל מי שמקבל את המייל מקבל אותו באותה צורה.
  4. תוכן קריא, קצר וקולע – הדרך הבטוחה להרחיק לקוח היא על ידי הפצת ניוזלטר ארוך, מלא בפרטים ואולי גם טבלאות, מלא בכותרות פנימיות וללא פואנטה. טקסט שיווקי ומכירתי בנוי בצורה ברורה, מובנית, קצרה יחסית וזורמת.
  5. חשוב להקפיד שכל הפצת ניוזלטר תכלול גם תמונות,
  6. כי ידוע שלתמונות יש כוח ויזואלי רב, אבל חשוב לא פחות לקחת בחשבון שלא כל הנמענים יראו את התמונות – לקוחות רבים חוסמים תמונות, ולכן רבים מהמשתמשים שלך יצפו בהודעה בחלונית תצוגה מקדימה, מבלי להוריד את התמונות, לפני שיחליטו אם לאפשר אותן. אם הדיוור שלך בנוי כראוי, המסר שלך יעבור, בין אם יאפשרו את הצגת התמונות ובין אם לאו.
  7. פרסונליזציה של הפצת ניוזלטר – מחקרים מראים כי הוספת שם הנמען לניוזלטר עושה פלאים לתשומת הלב שלו. אתם כמובן לא אמורים להוסיף בעצמכם את השם. רוב המערכות יודעות לעשות את זה. כל שעליכם לעשות הוא להוסיף את שם הנמען בנוסף לכתובת המייל שלו כשאתם מוסיפים אותו לרשימת התפוצה במערכת.
Subscribe to get 15% discount