שני המהלכים השיווקים של השנה האחד הצלחה מסחררת והשני כשלון פשוט מוחלט, ומכיוון שהגישה הנכונה היא לסיים בטוב נתחיל עם המהלך השיווקי הרע של השנה וזה כמובן התינוק של אסם והרעיון ההזוי להשתמש בו כקמע באולימפיאדה.

לכל מנהל שיווק הרעיון היה נשמע נהדר לתת לסמל של מותג לייצג את ישראל לצד הסמל הלאומי (מגן דויד) שכולנו ללא יוצא מהכלל מזדהים איתו  ובכך ליצור קישור ישיר בין להיות ישראלי ולאכול במבה, קישור ישיר בין פטריוטיזם לחטיף, על פניו רעיון נפלא בייחוד בשנה של מחאות חברתיות וחרם חברות.

אך מסתבר שהישראלי ממש לא פרייר תוך 24 שעות בלבד מאות פוסטים תגובות ונזק תדמיתי בלתי ישוער לחברת אסם, הבינו בחברה שחייב לרדת מהעץ. הניסיון המתנשא של חברת אסם וזילות הוועד האולימפי שבתרומה שסכומה אינו ידוע מוכר את סמלי המדינה הרגיזו את הישראלים והשיגו את התוצאה ההפוכה בדיוק.

לעומת זאת נסתכל על השימוש של חברת APRIL שניצלה בשלב זה שני נושאים אקטואלים תוך שימת דגש גם על המותג אך בעיקר דאגו לנצל את דקות הפרסום היקרות להחריד לנושא אנורקסיה והדרת נשים, ובביצוע מדהים של משרד פרסום זרמון גולדמן הצליחו גם להשפיע ולסייע למחאה במקום לנסות להלחם בה.

בסרטון הראשון נגד אנורקסיה נראית אסתי גינזבורג טורפת כמויות אדירות של אוכל עם הכותרת יופי זה עניין של בטחון עצמי, ובסרטון השני נגד הדרת נשים הציגו אוטובוס שהנשים ישובות כנועות מאחורה ואז מגיע אסתי גינזבורג ועם הכותרת תהיי גאה להיות אישה מתיישבת בין כל הגברים.

הקישור של המותג לבעיות אמיתיות תוך מיתוג של לוחם בבעיות אלו מדהים ולא מתבצע ביומרנות של פתרון בעיה או הליכה נגדה אלא תוך רצון אמיתי להשפיע ולחנך לגאווה, בטחון עצמי וכמובן תוך קישור מדהים של המותג לתכונות נחשקות אלו.

סרטוני הפרסומת של אפריל:

אז מה בעצם למדנו ממהלכים אלו, אל תהיו מאולצים בשיווק המותג שלכם ונסו לתת לקהל את מה שהוא רוצה ולא את מה שיסייע לכם. נסו לנצל מצבים אקטואלים אך בצורה נכונה אמיתית ולא מתנשאת ודורסנית.

השיווק שהיה קל בשנות החמישים כאשר כל שהיה צריך זה סלוגן טוב והקהל היה מקשיב נגמר! הדרך הנכונה לפרסם היום הינה יצירתיות פרובוקטיביות לעתים, ופשוט זרימה נכונה אל הלב של הצרכן כיוון שעומס הפרסומות והמסרים אטם את המוח שלו כבר מזמן .

Subscribe to get 15% discount