הביטוי דיוור אלקטרוני היה זר לרובנו עד לפני לא הרבה שנים. זה התחיל מהביטוי דיוור ישיר, שאז רק מתי מעט ידעו מה פירושו, ובכלל ברוב המקרים דובר בדיוור באמצעות דואר ישראל, ורק בשנים האחרונות התפתח למקום בו הוא נמצא היום.

דיוור אלקטרוני הוא ללא ספק אחד הכלים השיווקיים רבי העוצמה ביותר שיש בנמצא. מדובר בכלי, שאם משתמשים בו נכון, עשוי לענות על כמה וכמה צרכים עסקיים ושיווקיים:

א.      שימור לקוחות באמצעות דיוור אלקטרוני – הנושא של מועדון לקוחות כבר מזמן לא מהווה את מנת חלקן של החברות הגדולות, וכל עסק קטן עם 100 לקוחות יכול לפתוח מועדון לקוחות ובאמצעות דיוור אלקטרוני ליצור מערכת יחסים שתשמר אותם לאורך זמן ותגדיל את שביעות רצונם במידה כזו שהם עצמם עשויים להוות מקור לגדילת מאגר הלקוחות של העסק.

ב.      גיוס לקוחות באמצעות דיוור אלקטרוני – חוק הספאם, הקובע כי אין לשלוח דיוור אלקטרוני שיווקי אלא אם קיבלת את אישורו המפורש של הנמען (על ידי אישור אלקטרוני כמובן), הפך את נושא גיוס הלקוחות באמצעות דיוור אלקטרוני לקצת יותר מורכב. אבל בהיותנו המוחות היצירתיים ביותר בעולם, גם לזה נמצא פתרון, ולמעשה היום ניתן לרכוש רשימות דיוור מורשות ומאושרות בדרכים שונות. אחת מהדרכים היא לרכוש חבילת דיוור אלקטרוני לרשימה של עשרות אלפי או אפילו מאות אלפי מכותבים, שבחלק מהמקרים אף מסווגים לפי קטגוריות – אנשי עסקים, נשים, צעירים וכ"ו. הכלג בהתאם למקור הרשימה ולאופן בו היא גוייסה. בכל מקרה שאתם רוכשים רשימה כזו, או רוכשים חבילת דיוור אלקטרוני, אל תשכחו לבקש התחייבות כתובה לכשרות הרשימה, שאם לא כן תהיו חשופים לתביעות.

ג.       שיווק מוצרים חדשים, מבצעים חדשים ושירותים חדשים באמצעות דיוור אלקטרוני – מעולם לא הייתה לנו האפשרות העומדת לרשותנו היום, לספר לאנשים על שירות, מוצר או מבצע חדש בלחיצת כפתור. נשארתם עם מלאי של מוצר מסוים ואתם רוצים להציע אותו במחיר מוזל? ספרו על כך לרשימת המכותבים שברשותכם ותראו איך יחס עלות התועלת שלכם גבוה יותר משאי פעם היה. לא עוד פרסומים בעיתונים, ברדיו או אפילו בבאנרים באתרי אינטרנט. מספיק רק להוסיף אי פלאייר, תמונה של המוצר או פשוט כמה מילים עליו, ואם הוא אטרקטיבי מספיק, בכפוף לזה שתדעו לשווק אותו נכון, לחיצת הכפתור הזו תהיה נקודת המפנה שלכם.

אז מה היה לנו כאן? 3 סיבות גדולות לכלי אחד קטן ורב עוצמה שנקרא דיוור אלקטרוני. השיווק מעולם לא היה קל יותר, מהיר יותר וזול יותר.

Subscribe to get 15% discount