לסרטוני וידאו יש יתרונות רבים עבור משווקים. בין אם הם משמשים כאמצעי הדרכה לשימוש במוצר או כסרטון אינפורמטיבי שנותן את הפרטים האחרונים שבזכותם מבקר אקראי משתכנע להפוך ללקוח משלם, אין כמו וידאו כדי להעביר מסרים. אלא שבאופן עקיף, ואם עושים את זה נכון, לסרטוני וידאו יכולה להיות השפעה חיובית משמעותית מאוד גם על מאמצי אופטימיזציה לקידום אתרים.

החשיבות של קידום אתרים עבור מותג עסקי נעוצה בצורך להביא את העסק אל תודעתו ולנגד עיניו של הלקוח הפוטנציאלי. הופעה במיקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל יכולה לחשוף את העסק לאינספור גולשים חדשים שכל אחד מהם יכול לבצע רכישה או להזמין שירות – ולסרטוני וידאו יכולה להיות תרומה אדירה לשיפור המיקום של אתר מסוים בתוצאות החיפוש הללו.

אז איך עושים את זה נכון? הנה כמה טיפים שכדאי להכיר:

  1. נסו לזהות שאילתות שתוצאות החיפוש שלהן כוללות בעיקר סרטוני וידאו והשתמשו בתוכן וידאו על מנת להתחרות על ביטויי המפתח הללו.

שילוב וידאו באתר יכול להוות יתרון מבחינת ביצועים אורגניים: סרטונים כאלה מעודדים מעורבות של גולשים, וכאשר גולש מסוים שוקע בצפייה בסרטון אזי שיעור הנטישה קטן – מה שמאותת למנועי החיפוש שיש ערך בתוכן העמוד ושהוא אכן מספק מענה איכותי וראוי לשאילתה, מה שמשפר את דירוג בעמוד בתוצאות החיפוש.

בנוסף עסקים יכולים להתחרות על הופעה בקרוסלת הוידאו של גוגל ו/או כתוצאות חיפוש שלצידן מופיעה תמונה סטטית שנלקחת באופן אוטומטי מסרטון (כעין תצוגה מקדימה). שתי אפשרויות אלה מעלות את הסיכוי שגולש שנתקל בהן אכן ילחץ עליהן ויגיע לאתר העסק. זאת תוך שימת לב לעובדה שרוב תוצאות החיפוש מקורן ביוטיוב, ולכן כדאי לבסס נוכחות של העסק גם, ואולי בעיקר, ביוטיוב.

  1. שלבו סרטונים חזקים בעמודי מפתח על מנת להגדיל בצורה ניכרת את פרק הזמן בו גולשים מבקרים באתר.

בניגוד לתפיסה המוטעית כאילו אופטימיזציה של סרטוני וידאו עוסקת בתוצאות החיפוש של סרטוני הוידאו עצמם (רבים נוטים לחשוב כאילו מדובר בחתירה להופעה במיקום גבוה בתוצאות החיפוש של יוטיוב או בטאב ה"וידאו" של החיפוש בגוגל) – למעשה אופטימיזציה של סרטוני וידאו עוסקת בשיפור האופטימיזציה של כלל עמודי האתר, או לפחות העיקריים שבהם.

ככל שהסרטונים בעמודי מפתח באתר חזקים יותר, כלומר שואבים אליהם יותר גולשים שצופים במשך זמן רב יותר, כך גדל משך השהייה של גולשים באתר, מה שמשפר את סמכות הדומיין בעיני גוגל, כלומר תורם לשיפור הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש.

  1. צרו סרטונים שמעודדים את הצופה להישאר, משום שככל שהוא יישאר יותר כך ישתפר הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש.

הסיבה העיקרית, הבסיסית ביותר, לשימוש בסרטוני וידאו באתר היא לתמוך במאמצי קידומו באמצעות הארכת משך הזמן שבו מבקר מבלה האתר. משך הזמן הזה הוא גורם דירוג משמעותי באלגוריתם של גוגל ומשמש את מנוע החיפוש להחליט האם וכיצד לדרג או לא לדרג את האתר לעומת אתר שמתחרה על אותם ביטויי מפתח.

ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר מעניין ומרתק כך הגולשים יישארו באתר יותר זמן והסיכוי לשיפור בדירוג יעלה.

 

  1. התמקדו בניסיון לענות על מה שמפריע לצרכן

צרכנים מגיעים אליכם בחיפוש אחר תשובות. גם אם הם עוצרים כדי לצפות בסרטון ויראלי משעשע או מתחברים לרגשותיהם בסרטון אחר, בסופו של דבר הם יחזרו לאתר שלכם בציפייה לקבל עזרה בבעיה או צורך. אם הסרטונים באתר שלכם יכולים להוות מענה עבור כוונת המשתמש ברגעים הספציפיים הללו, תיהנו מזריקת מרץ נהדרת לתנועה האורגנית שלכם.

  1. תמללו את הסרטונים כדי לשפר את יכולת הסריקה והאינדוקס במנועי החיפוש.

הקפידו לתמלל את פס הקול של כל סרטון והוסיפו את הטקסט לנתוני המטא שבעמוד. כך תוכן הסרטון יהיה זמין עבור מנועי החיפוש וניתן לסריקה ואינדוקס, מה שישפר את סיכויי העמוד להתברג במיקומים גבוהים עבור ביטויי מפתח רלוונטיים.

  1. לא על יוטיוב לבדו.

נכון, אתר סרטוני הווידאו הפופולרי ביותר בעולם שייך למנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, מה שהופך את יוטיוב לאתר אידיאלי להעלות אליו סרטוני וידאו מבחינת קידום אתרים בגוגל. ועם זאת, גם ליוטיוב יש מגבלות, בפרט באשר לקישור הסרטון אל האתר לצורך המרות גולשים ללקוחות.

לכן לעיתים עדיף לשקול להשתמש בגישה אחרת: כן, להעלות סרטונים ליוטיוב כברירת מחדל, אבל בכל הנוגע להפצת הסרטונים ברשתות החברתיות או במקומות אחרים – העלו את הסרטון גם לשרת שבו מתארח האתר שלכם ובצעו את השיתופים וההטמעות מן האתר שנמצא בבעלותכם. במהרה תבחינו בשיפור ביחסי ההקלקה וההמרות.

סיכום

סרטוני וידאו יכולים לסייע לכם להשיג את מטרותיכם מבחינה שיווקית ומבחינת קידום אתרים, וזאת באמצעות שלושה אפיקים עיקריים:

Subscribe to get 15% discount