כמעט כל עסק מתחיל מתהליך השיווק הראשון שהוא מכיר, פלאיירים ושיווק ישיר ברדיוס הפעילות שלו, היום חתיכות הנייר האלו הן הרבה פחות רלוונטיות ואנשים מתייחסים אליהם כמטרד ותהליך שפוגע באיכות הסביבה.

אך מכיוון שאנו מדברים על שיווק באינטרנט וכל היתרונות שהוא מביא עימו קשה לנו שלא לדבר על פרסום באמצעות דיוור אלקטרוני,  תחשבו שבלחיצת כפתור אנחנו יכולים להגיע לאלפי ומאות אלפי נמענים, ולהגיע למצב שאנחנו מקבלים לקוחות מתעניינים באופן מיידי ובצורה פשוטה לניהול.

אז כדי לעשות קמפיין דיוור אלקטרוני מוצלח, אנחנו צריכים לחשוב מהיר, לחשוב שכאשר הניוזלטר שלנו הגיע לתיבת היעד יש לנו 0.7 שניות לתפוס את תשומת ליבו של הנמען, במידה ולא הצלחנו הוא יעבור לבית הקברות אליו הולכים למנוחת עולמים כל הודעות הדוא"ל במידה ויתמזל מזלו הוא ייטמן בתיבת הדואר הנכנס, אם מזלו לא שפר עליו הוא יסומן כדואר זבל, ולאחריו כל ההודעות החדשות שלכם לא יתקבלו.

לכן אנחנו צריכים לחשוב ראשית על קהל היעד קרי אלו שצריכים את השירות שלנו באותה נקודת זמן, פחות חשוב לחשוב על כמות הפתיחות הרי מעניין אותנו יותר הלקוחות, לכן המנעו משורות נושא כגון "את זה אתם חייבים לראות" ודברים מעורפלים שאמורים לעודד פתיחה של האימייל, הקהל הרחב כבר פיתח מנגנוני הגנה נגד מסרים כאלו ולא ממש מעניין אותם לקרוא את מה שהם חייבים יותר מעניין אותם לקרוא את מה שהם רוצים כדי לקנות את מה שהם צריכים זה מה שיהפוך את הקמפיין שלכם ממצב של הרבה פתיחות למצב של דיוור אלקטרוני שבאמת עובד.

שורת הנושא צריכה להיות מורכב מהמוצר/השירות והיתרון שלכם לעומת האחרים, מחירים טובים איכות חסרת פשרות וכו…

לאחר שסגרנו את שורת הנושא ב דיוור האלקטרוני, בוא נעבור אל המסר, המסר שלכם חייב להיות ברור והכי חשוב טקסטואלי, נכון שהרבה יותר נחמד לראות אימייל מעוצב נהדר, עם פונטים מיוחדים וכו…

אך זכרו שמרבית תוכנות האימייל אינן מאפשרות תמונות בדוא"ל לכן הקפידו לנסח את המסר שלכם בצורה טקסטואלית וכמובן שניתן לשלב תמונות אך המסר המרכזי חייב להיות טקסט.

בכל קמפיין דיוור אלקטרוני טוב אנחנו צפויים לקבל הרבה פניות, הקפידו לעשות הגהה לדיוור בדקו שהטפסים אכן עובדים, ושהאימייל מגיע טוב לכל תוכנות הדואר, פתחו מספר תיבות בספקי הדואר השונים על מנת לבדוק כל אחד ואחד מהם ולראות שהדואר מגיע כשורה.

ניסוח הדיוור יכול להיות לפעמים בעייתי ובעל נקודות דואר זבל גבוהות, על מנת לבדוק אם הדואר שלכם אינו נחסם כספאם הכנסו ללינק הבא:

http://spamcheck.sitesell.com/

לאחר שבדקנו את המסר שורת הנושא ואת ההודעה חשבו רגע כיצד אתם שולחים את המסר ברמה הטכנית, מרבית מערכות ה CRM אינן שולחות את האימייל בצורה טובה וכך גם מערכות הניוזלטר באתרים, התחברו לשירות שליחת דיוור אלקטרוני כגון אקטיבמייל או שלח מסר או כל חברה שמציעה שירות כזה וברשותה מערכת טובה שאינה נחסמת בדואר זבל.

מאיר וקנין אנטראקטיב

Subscribe to get 15% discount