בשנת 1995 הוא ממש נכנס לחיינו, למרות שהתחיל הרבה קודם. הדואר האלקטרוני. בסוף שנות ה-60 הוא נולד בוורסיה של  אפשרות להשאיר למספר משתמשים במחשב אחד הודעות על גבי המחשב. מספר שנים לאחר מכן נוצרה רשת תקשורת בין כמה מחשבים. אבל מי העלה בדעתו שרק 15 שנים לאחר מכן לא נוכל לדמיין את חיינו בלעדיו והוא יהפוך לכלי האינטרנטי השימושי ביותר, והנפוץ ביותר בכל בעולם?

וככזה, מי יכול היה לפספס את השימוש השיווקי שאפשר לעשות בו?
בשנים האחרונות הולך ותופס תאוצה שיווק בדואר אלקטרונישיווק ממוקד, מפולח, ישיר ורלוונטי יותר מאי פעם. זה לא סוד שמאז שהאינטרנט תפס מקום של כבוד בחיינו, הוא זלג גם לענף השיווק העולמי והפך לכלי השיווקי בעל יחס עלות תועלת האפקטיבי ביותר שקיים. שיווק בדואר אלקטרוני הוא אחד התורמים המשמעותיים ביותר למהפכה הזו שהתחוללה בעולם השיווק.

ככל שהכלי הזה הולך ומשתכלל, כך נולדות מערכות שנותנות מענה יותר ויותר ממוקד. חוק הספאם, שעבר לפני מספר שנים, הפך את ה שיווק בדואר אלקטרוני למשימה קצת יותר מורכבת. אבל לא עולם האינטרנט ירים ידיים בפני אתגרים.

טפסי הרשמה המושתלים בעמודים ראשיים של אתרי אינטרנט, מתנות חינם לנרשמים ומסירת מידע שימושי ללא תשלום, מזכים את בעליהם בנמענים חדשים, ההופכים מייד ללקוחות פוטנציאליים.

אבל יש דרך נכונה לעשות שיווק בדואר אלקטרוני, ויש גם דרך לא נכונה לעשות שיווק בדואר אלקטרוני
אחד הדברים החשובים ביותר כשעושים שיווק בדואר אלקטרוני הוא התוכן, או כמו שנהוג לומר – הקופירייטינג. מכיוון שהכלי הזה הפך לכה שכיח, יש לקחת בחשבון שאתם לא  היחידים  שמשתמשים בו למשוך את תשומת לב הנמען לפתוח את הדיוור, יש להשתמש בכותרות אטרקטיביות, אפילו כאלה המבטיחות משהו עם הפתיחה, ובתוכן שימשוך את הקורא לא רק להמשיך ולקרוא את המייל שזה עתה קיבל, אלא גם ליצור קשר בעקבותיו, להעביר אותו הלאה לחברים ולזכור לחבר בינך לבין המוצר או השירות שזה עתה הצעת לו במייל.
שיווק בדואר אלקטרוני, כמו כל שיווק, הוא אמנות בפני עצמה.

מצדך יש לדעת להעביר את המסר השיווקי בדרך הטובה ביותר שאפשר, ומצד המערכת, יש להשתמש במערכת שמספקת לך מענה לכל השימושים שתזדקק להם – שאלונים וסקרים, פילוח נמענים, סטטיסטיקה, תוכן מתואם על פי נושא ועוד ועוד. כמעט כל מערכת יודעת להתאים את עצמה לצרכים ספציפיים ולאפשר לך הכרות מעמיקה עם הרגלי הנמענים שלך, כך שתוכל להפיק יותר מהמערכת ויותר מהשיווק באמצעותה.

Subscribe to get 15% discount