יותר ויותר מתחזקת המגמה של תקשורת המונים אל רשתות חברתיות. מדי פעם קמה רשת חברתית שמחוללת מהפיכה וקובעת כללי משחק חדשים, המכתיבים את ההתנהלות של חבריה וגם של אלה המשתמשים בה לצורך שיווק ברשת חברתית.

העקרון פשוט: כל פרט ברשת יכול לפרסם את תכניו האישיים, ובמקביל לסנן את התכנים שמגיעים אליו. כפועל יוצא, שיווק ברשת חברתית הוא כלי המציע עלות נמוכה מול תועלת גבוהה, מאחר והחשיפה אדירה.

באופן טבעי, שיווק ברשת חברתית מבוסס על ההנחה שכל אחד רשאי לפרסם את תכניו, ללא הבדל מין, גזע ודת. וגם ללא הבדל של גודל, הכנסה או הגדרה. חברות, ארגונים ועסקים קטנים כבינוניים משתמשים בכלי הזה כדי להרחיב את אפשרויות השיווק שלהם. הרשתות החברתיות מחזירות תשובה מבחינתן, כשהן מציעות פרסום בתשלום ואף מגבילות חלק מאפשרויות הפרסום ללא תשלום. יחס עלות התועלת עדיין נשאר כדאי, גם לעסקים קטנים, שכן הוא שומר על עקרון ה"לא נחשפת, לא שילמת".

המגמה הזו העלתה משמעותית את מידת האינטראקציה של לקוחות הקצה, בתנאי כמובן שהשיווק נעשה באופן חכם.

מה זה אומר שיווק ברשת חברתית שנעשה באופן חכם?
ראשית, שיווק ברשת חברתית דורש בנייה של מערכת יחסים המבוססת על אמון עם לקוח הקצה, היינו לקוח פוטנציאלי. כל התעלמות מהתנאי ההכרחי (אך הלא מספיק) הזה, דן את השיווק לכשלון חרוץ, בהבטחה.
שנית, שיווק ברשת חברתית אינו יכול להיות חד פעמי ועדיין להביא איתו תוצאות. נדרשת מעורבות יומיומית, שמירה על מערכת יחסים הדוקה עם הגולשים/החברים ברשת, וחיבור ישיר לזכרון שלהם, המהווה את הפוטנציאל המכירתי שלכם. בעלי עסקים קטנים רבים מבססים את השיווק שלהם, רובו ככולו, על שיווק ברשת חברתית, ומקדישים לכך מספר שעות בשבוע כדי לבנות קשר עם חבריהם ברשת, לשמר אותו ולטפח אותו. רק אחר כך אפשר להתחיל למכור ולשווק את עצמך.

זהו עקרון חשוב מאין כמוהו, שעליו יקום ויפול השיווק כולו.

דבר נוסף, שחשוב בכל סוג של שיווק, אבל במיוחד בשיווק אינטרנטי, המהווה כלי כה שכיח, היא תשומת הלב על הכותרות, ניסוח התכנים והויזואליות שלהם. מחקרים הראו כי סטטוסים שעולים בפייסבוק עם תמונות, זוכים לפי 3 יותר חשיפות מאשר אלה שעולים ללא תמונות. חוץ מזה, שלבו הומור בתכנים שאתם מעלים, גם נושאים שנוגעים ברגש הם מכירתיים יותר מאחרים, שכן ידוע כי שיווק כולו מבוסס על היכולת לגעת ברגש.

Subscribe to get 15% discount