תחום הפרסום והשיווק בדיגיטל מתרחב ומשתנה כל הזמן, וכרגע נראה שהמגמה הולכת לכיוון של התחזקות הפרסום באמצעות סרטוני וידאו. למעשה, אם אינכם משתמשים עדיין בערוץ השיווקי הזה, יתכן שבקרב המקוון בינכם לבין המתחרים שלכם – אתם עשויים להימצא בצד שידו על התחתונה.

להלן תשעה יתרונות שכדאי להכיר ואשר יעודדו אתכם להתחיל, או להגביר, את מאמצי השיווק שלכם בווידאו:

  1. הלקוחות שלכם צופים בווידאו. על פי נתונים סטטיסטיים, מדי יום נצפים כ-4 מיליארד סרטונים ביוטיוב; למעלה מ-90 אחוזים מקהל היעד הפוטנציאלי של רוב העסקים צופה בסרטוני וידאו, וכשליש מן הלקוחות שמבצעים רכישה יעשו כן לאחר צפייה במודעת וידאו.
  2. מודעות וידאו מייצרות יותר מכירות. כך על פי ענקיות המכירות המקוונות אמזון ואיביי, המדווחות כי הוספת סרטוני מכירות לתיאורי המוצרים הגדילה את המכירות בעד 35 אחוזים.
  3. אנו חיים בעידן של שיתוף תוכן. אם אנשים שצפו בסרטון מסוים אהבו אותו, קיים סיכוי גבוה שהם ישתפו אותו עם חבריהם, מכריהם ועוקביהם ברשתות החברתיות. בטוויטר, למשל, בכל דקה משותפים יותר מ-700 סרטונים!
  4. מודעות וידאו עושות חיל בקרב משתמשי מובייל. מספר האנשים הצופים בסרטונים במכשירי סמארטפון וטאבלט ממשיך לטפס כל הזמן, ועל פי הסטטיסטיקה נראה שיש להם יותר אורך רוח מאשר למשתמשי מחשבים רגילים: כמעט 90 אחוזים(!) מן הסרטונים עד אורך של 30 שניות נצפים במובייל עד תומם.
  5. וידאו הוא פורמט מצוין למסרים אינפורמטיביים או חינוכיים. זאת משום שבסרטונים אפשר לשלב אלמנטים ויזואליים לצד קוליים ולפנות ליותר מחוש אחד בו זמנית. לפיכך השימוש בווידאו יכול להיות יעיל במיוחד בצורה של סרטוני הדרכה או הדגמות על אופן שימוש במוצרים, שכן כך הצופים יכולים לראות במו עיניהם כיצד הדברים עובדים.
  6. מבחינת קידום אתרים, מנועי החיפוש מאוד אוהבים וידאו. הפצת סרטונים ברשתות חברתיות, שימוש בהם בבלוגים או הטמעתם באתרים שונים – בהנחה שמבוצעים על פי כללים נכונים של קידום אתרים, כגון שימוש אפקטיבי בתגיות וכן הלאה – יגדיל את הסיכויים שקהל היעד של עסק מסוים אכן ימצא אותו ברשת בזמן חיפוש מידע רלוונטי.
  7. סרטון וידאו יכול להעביר כמות עצומה של מידע בפרק זמן קצר. בעיקר בהשוואה לטקסט, שפעמים רבות לוקח יותר זמן לקרוא מאשר לצרוך אותו בסרטון וידאו. בנוסף, הואיל וסרטון וידאו פונה ליותר מחוש אחד בו זמנית, ניתן לתת בו יותר מידע במספר ערוצים חושיים בבת אחת.
  8. בעזרת סרטון וידאו ניתן לספר סיפור בצורה טובה יותר מאשר באמצעים אחרים. סרטוני וידאו יוצרים השפעה רגשית על הצופה, בין היתר בזכות שימוש במראות וצלילים בו זמנית, וכך נוצר חיבור בין רגשותיו של הצופה לבין המוצר או השירות שעליהם דובר בסרטון.
  9. ניתן לעקוב אחרי ביצועים של סרטוני וידאו. פייסבוק, יוטיוב ואתרים גדולים אחרים שמאפשרים העלאת סרטוני וידאו בדרך כלל מאפשרים למשתמש שהעלה את הסרטונים הללו לצפות בנתונים סטטיסטיים אודות מספרי הצפיות, השיתופים, הלייקים וכן הלאה; במטרה לאפשר למשתמש לשפר את הביצועים ולמקסם את האפקטיביות של התוכן שלו על קהל היעד.

לסיכום, המסקנה ברורה: אי אפשר להתעלם מן הכוח שיש לסרטוני וידאו, ואתם צריכים למצוא את הדרך לנצל אותו לטובתכם. אם היתרונות שפורטו לעיל לא שכנעו אתכם, אזי לכל הפחות עשו זאת משום שהמתחרים שלכם ככל הנראה כבר משתמשים בכוח האדיר של סרטוני הוידאו לטובתם, מה שאומר שאסור לכם להישאר מאחור; אחרת הלקוחות שלכם פשוט יעברו אל המתחרים במקום להגיע אליכם.

 

Subscribe to get 15% discount